MİT'den 'Uludere' cevabı

Milli İstihbarat Teşkilatı (MİT) Müsteşarlığı, Uludere'de 35 kişinin ölümü ile ilgili olarak, ''28 Aralık 2011 tarihinde hayatını kaybeden 35 vatandaşımız ile ilgili olabilecek grup, yer, tarih, sayı ve geçiş güzergahlarına ilişkin teşkilatımızca herhangi bir istihbarat paylaşımı gerçekleştirilmemiştir'' dedi.

MİT'den 'Uludere' cevabı

MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ın medya temsilcileriyle buluşmasının ardından MİT Müsteşarlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği'nden yapılan yazılı açıklama gazetecilere dağıtıldı. Açıklamada, Genelkurmay Başkanlığı'nın 29 Aralık 2011 tarihli basın açıklamasında ve Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay'ın 3 Ocak günü TBMM'de hükümet adına yaptığı bilgilendirme konuşmasında 35 vatandaşın hayatını kaybettiği operasyonla ilgili bütün dosyaların kamuoyuyla paylaşıldığı hatırlatıldı.

Yapılan bütün bu açıklamalarda MİT'in bu olayla ilgili yanlış bir istihbarat verdiğine ilişkin bir husus bulunmadığı ve hangi şartlar altında Genelkurmay Başkanlığı'nın hedef değerlendirmesi yaptığının detaylı şekilde izah edildiği bildirilen açıklamada, buna rağmen bir gazetecinin MİT'e yönelik ithamlarını sürdürdüğünün görüldüğü belirtildi.

Açıklamada, "Kurumumuzu hedef alan bu gerçek dışı yayınlara devam edilmesi dolayısıyla konuya ilişkin kamuoyunu aydınlatacak yeni bir açıklama yapılması gereği duyulmuştur. Öncelikle şu gerçeği bir kez daha ifade etmek isteriz ki; 28 Aralık 2011 tarihinde hayatını kaybeden 35 vatandaşımız ile ilgili olabilecek grup, yer, tarih, sayı ve geçiş güzergahlarına ilişkin teşkilatımızca herhangi bir istihbarat paylaşımı gerçekleştirilmemiştir" denildi.

Aynı gazetecinin 30 Aralık 2011 tarihli 'Yanlış İstihbarat MİT'ten' başlıklı haberinde yer alan "Heron, bölgedeki sivil vatandaşların görüntüsünü alıp, Ankara'ya iletiyor. Ankara'da görüntüleri gören yetkililerden biri durumdan şüpheleniyor. Grubun sivil olma ihtimali üzerinde duruyor. Şüphe üzerine konuyu yetkililerle paylaşıyor. MİT'le iki kez temasa geçiyor. MİT yetkililerine şüphe aktarılıyor. MİT, 'Grup kesin PKK'lı' deyip, kendilerine gelen istihbaratın sağlam olduğunu karargaha bildiriyor. 'Kesin' ifadesi üzerine de Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın emri ile uçaklar bölgeyi bombalıyor' ifadesi ve 'görüntü alınması ile operasyon yapılması arasındaki bu üç saatlik zaman farkının nedeni, görüntülerden şüphelenen yetkilinin bilgisi üzerine MİT'le iki kez temasa geçilmesi. Bilginin teyit edilmesi için beklenmesi" şeklindeki açıklamaların tamamen yalan ve hayal mahsulü olduğu ve gerçekle hiçbir ilgisi bulunmadığı vurgulandı.

Açıklamada, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da olaya ilişkin son anda MİT tarafından bir bilgi paylaşımının olmadığını 30 Aralık 2011'te açıkladığı ve haberi yalanladığı ifade edilerek şöyle denildi:

"Bu kez anılan gazeteci asılsız iddialarını devam ettirebilmek için daha önce kurguladığı mizansende değişikliğe giderek, kelime oyunları yapmak suretiyle 35 vatandaşın hayatını kaybettiği operasyonla ilgisi olmayan ve bölgedeki örgütsel hareketliliğe dair kendisine sızdırılan, bir kısmı güncelliğini yitirmiş raporları olayla ilişkilendirme gayretine girmiştir. Söz konusu raporların 21 Aralık 2011 tarihli olanı hariç hiçbiri Uludere-Ortasu kırsalı ile alakalı değildir. Bu raporumuzda da iddia edildiği gibi bir grubun, Türkiye'ye illegal geçiş yapacağına dair bir bilgi kesinlikle yer almamaktadır. Teşkilatımıza yönelik bu maksatlı ithamlar terörle mücadelede özenle yürüttüğümüz çalışmaları aksatmayacaktır."

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER